Search This Blog

2/26/2014

ONTBIJT | Pannenkoek van ei en banaan


Ik zag deze pannenkoek regelmatig voorbij komen op verschillende blogs. Dus ik dacht, ik ga het ook proberen! Ik heb het recept een eigen draai gegeven.

Klik op read more voor het recept!


Benodigdheden voor 1 persoon:
Twee eieren
1 banaan (het liefst rijp)
Kaneel
Honing
Chiazaad
Olijfolie

Bereiding
Pak een kom en snijdt de banaan in dunne plakjes. Prak met een vork de banaan fijn. Voeg 2 eieren toe en roer het goed door. Het ziet er dan ongeveer zo uit:

Om het wat zoeter te maken, kan je er wat kaneel door heen gooien. Het smaakt dan een beetje naar wentelteefjes!

Verwarm een koekenpan met wat olijfolie. (of boter, wat je lekker vind).
Je kan het beste per keer drie kleine pannenkoekjes bakken, in plaats van een grote. Dan kan je de pannenkoekjes veel beter omkeren!

Je kan het vuur het best op halve stand doen, anders verbranden ze erg snel.

Als je alle pannenkoekjes hebt gebakken, leg je ze op een stapeltje. Wat ik persoonlijk erg lekker vind, is om honing er over heen te doen. Dit maakt het zoet, en het is een gezonde vervanger van suiker.

Je kan er ook nog zaden op doen als je wilt. Ik heb gekozen voor chiazaad.

En dit is dan het eindresultaat!


Ik vind het echt ideaal voor ontbijt. Het is makkelijk, zoet en vol met eiwitten en koolhydraten voor een goede start van de dag. Het vult goed dus je krijgt niet snel weer honger. En het is glutenvrij!

Het lijkt me leuk om te horen wat jullie van het recept vinden!

Lotte

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...